Miks inimesed mõndadelt kodulehtedelt kiiresti lahkuvad?

Kodulehe tegemine on looming ja täpsus üheskoos. Iga detail loeb, kui soovid külastajaid oma veebilehel hoida ja neid enda klientideks muuta. On palju põhjuseid, miks inimesed kodulehtedelt kiiresti lahkuvad. Siin on kõige levinumad põhjused. Kui sul juba on koduleht või oled endale kodulehte tegemas, siis saad üle kontrollida, ega need sinu veebilehe kohta ei käi.

Kui sul veel ei ole kodulehte või soovid paremat, müüvamat ja kiiremat kodulehte, siis pöördu kindlasti meie poole!

Kui aga teed näiteks ise oma kodulehte ning soovid sellele eksperdi pilku ja soovitusi, siis telli kodulehe audit SIIT.

Kuidas teha veebilehte ja veebipoodi paremaks ja müüvamaks - telli audit või konsultatsioon

Nüüd siis aga põhjused, mis on kas lihtsalt tüütud, tekitavad inimestes segadust või lihtsalt ei ärata usaldust, mistõttu sinu veebilehe peal koheselt back-nuppu vajutatakse ja konkurente uurima minnakse.

1. Pop up-id, mis ei lähe kinni

Tüütud hüpikaknad, mida ei saa lihtsalt sulgeda, ajavad külastajad kiiresti minema. Veendu, et su pop-upid oleksid kergesti suletavad ja mitte liiga pealetükkivad.

Oluline on ka aeg, millal nad ette hüppavad. Kui inimene jõuab esmakordselt su lehele ja ei tea veel õieti, millega tegugi on, ei ole vaja teda kohe pop-upi ja uudiskirjaga liitumise kutsige tülitada, sest tõenäoliselt ta paneb su pop-upi pikemalt mõtlemata kinni.

2. Laeb liiga kaua

Aeglaselt laadivad lehed on üks peamisi põhjuseid, miks külastajad loobuvad. Optimeeri oma kodulehe kiirust, et tagada sujuv ja kiire kasutuskogemus.

3. Sisaldab silmnähtavalt vananenud infot

Vananenud teave tekitab mulje, et ettevõte ei tegutse enam aktiivselt. Hoia oma kodulehe sisu värskena ja ajakohastatuna.

Pro tipp! Kui su kodulehel on blogi, mis sisaldab aegumatuid artikleid, siis peida ära avaldamise kuupäevad. Kui artikkel on aegumatu sisuga, siis külastaja ei pea nägema, et sa uuendasid oma blogi viimati kolm aastat tagasi.

4. Ei sobitu mobiili ekraanile

Üha rohkem inimesi kasutab internetti mobiilseadmete kaudu. Kui koduleht ei ole mobiilisõbralik, lahkuvad külastajad kiirelt. Veendu, et sinu koduleht oleks responsiivne ja mugav kasutada ka väiksematel ekraanidel.

5. Raskesti loetav tekst

Halvasti kujundatud tekst, liiga väike fondi suurus või halb kontrast võivad muuta lugemise raskeks. Kasuta selget ja loetavat teksti, et külastajad saaksid su sisu hõlpsasti tarbida.

6. Hindu pole

Kui kodulehe külastajad ei leia tooteid või teenuseid puudutavaid hindu, võivad nad kaotada huvi ja lahkuda. Ole läbipaistev ja esita hinnad selgelt.

7. Pole ettevõtte enda/inimeste kohta infot

Inimesed tahavad teada, kes neile teenuseid ja tooteid pakub. Kui koduleht ei paku piisavalt infot ettevõtte ja selle töötajate kohta, võib see tekitada usaldamatust ja kahtluseid.

8. Näeb vana välja

Aegunud kujundusega koduleht tekitab mulje, et ettevõte ei pööra tähelepanu oma esindatusele veebikanalites või ei oma selleks piisavalt finantse. Hoia oma kodulehe disain kaasaegsena ja atraktiivsena.

9. Lugemiseks mõeldud slaidid liiguvad liiga kiiresti edasi

Liiga kiiresti vahetuvad slaidid tekitavad frustratsiooni ja segadust. Anna külastajatele aega sisu lugemiseks. Eriti kehtib see näiteks veebilehe esimese sektsiooni ehk Hero ja ka klientide tagasisidega slaidide kohta.

10. Leht hüppab ise üles ja alla

Lehe pidev üles-alla hüppamine võib olla väga häiriv. Veendu, et sinu koduleht oleks stabiilne, kõik asjad laeksid end välja üheaegselt ja et see ei tekitaks külastajatele ebamugavusi.

11. Back-nupp viib lehe üles tagasi

Kui “Back” nupp ei tööta ootuspäraselt, võib see külastajaid segadusse ajada ja sundida neid lehelt lahkuma. Näiteks kui sul on väga pikad alamlehed ja toodete lehed ning inimene soovib peale toote vaatamist üldvaatesse tagasi liikuda, ei soovi ta kogu seda pikka lehte hakata jälle alla kerima. Testi oma kodulehe navigeerimist põhjalikult.

12. Kui on vaid kontaktivorm, aga e-maili ei ole

Kodulehe külastajad võivad eelistada otsest e-maili teel suhtlemist. Paku alati kontaktivormi kõrval ka e-maili aadress, et suurendada usaldust ja mugavust.

13. Ei leia otse kontakti võtmise andmeid

Kontaktinfo peab kodulehel olema kergesti leitav. Kui külastajad ei leia kiiresti, kuidas sinuga otse ühendust võtta, võivad nad loobuda ja minna konkurendi juurde.

14. Lingid/nupud, mis ei tööta

Katkised lingid ja nupud loovad halva mulje ja segavad kasutuskogemust. Kontrolli regulaarselt, et kõik lingid ja nupud toimiksid korrektselt.

15. Ei saa koheselt aru, millega tegu – liiga palju ümarat juttu

Kui kodulehe sisu on liiga keeruline või ebamäärane, võib külastaja kaotada huvi. Ole selge ja konkreetne, et külastajad saaksid kohe aru, millega tegu.

16. Ostuprotsess on liiga keeruline

Keeruline ja aeganõudev ostuprotsess võib viia ostu katkestamiseni. Tee ostuprotsess võimalikult lihtsaks ja sujuvaks. Ning ära jäta kasutamata ka unustatud ostukorvi süsteemi!

Kodulehe tegemine on mitmekülgne protsess, mis nõuab tähelepanu väga paljudele detailidele. Vältides neid levinud vigu hoiab koduleht külastajad kaasatuna ja motiveerib neid sinu teenuseid või tooteid kasutama.

Miks meie oleme parim valik sulle kodulehe tegemiseks?

Meie kodulehed on kvaliteetsed, professionaalsed ja müügile ning sinu sihtgrupile orienteeritud seetõttu, et sinu kodulehte valmimisel osaleb mitu inimest.

Tihti töötavad kodulehe tegijad üksi – sel juhul on aga inimese oskused kas rohkem kaldu tehnilise poole suunas või disaini-kasutusmugavuse ning turunduslikkuse suunas. Paraku mõlemas asjas maksimaalselt hea üks inimene olla ei jõua, sest antud valdkonnas peab end pidevalt täiendama ning kursis tuleb olla paljude teemadega.

Meie puhul on aga mõlemad osad kaetud erineva inimese poolt, mis tähendab, et kumbki pool ei jää nõrgaks. Su leht saab olema tehniliselt korralikult tehtud ning hiljem hallatud, samal ajal on mõeldud disainile, kasutajateekonnale, lihtsale navigeerimisele, kui ka turundus- ja müügielementidele.

Kodulehe tegemine – võta ühendust

Siit leiad veel teisigi kodulehtedega seotud teenuseid