6 põhjust, miks ei ole lause “Tere tulemast meie kodulehele” kirjutamine hea mõte

Eduka kodulehe kujundamisel on avaleht või maandumisleht justkui virtuaalne välisuks, mis külastajaid tervitab. Soe ja sõbralik üldmulje võib anda tooni positiivsele kasutajakogemusele, kuid oluline on leida tasakaal südamlikkuse ja praktilisuse vahel. Selles blogipostituses uurime, miks traditsiooniline fraas “Tere tulemast meie veebilehele” ei pruugi olla just parim valik.

  1. Üleliigsus. Kui külastajad sinu veebilehele jõuavad, on see ilmselge, et nad on teretulnud. Sa ei oleks ju muidu seda veebilehte teinud, kui sa sinna inimesi ei ootaks. “Tere tulemast meie veebilehele” kirjutamine on täielikult üleliigne ja mittevajalik ja see ei lisa mitte mingisugust väärtuslikku teavet.
  2. Ruumi raiskamine. Veebisaidi avalehel on ruum väga piiratud ja see on mõeldud vaid olulise teabe edastamiseks. Vastasel juhul läheb lihtsalt inimene su lehelt minema. Selle ruumi kasutamine üleliigse “ümmarguse” teksti jaoks võtab ära võimaluse pakkuda sisukamat ja kaasahaaravamat sisu, mis paneks külastajat su lehel edasi vaatama.
  3. Unikaalsuse puudumine. “Tere tulemast meie veebilehele” on üldine ja ülekasutatud fraas, milles puuduvad loovus ja originaalsus. See ei jäta külastajatele püsivat ning meeldejäävat muljet ega erista sinu kodulehte konkurentidest mitte millegi poolest.
  4. Halvendab kasutajakogemust. Külastajatel on veeblehti külastades kindlad eesmärgid või probleemid, millele nad lahendust otsivad. Nad soovivad kiiresti leida teavet, tooteid või teenuseid. Ruumi kasutamine ebainformatiivse tervitussõnumi jaoks tõenäoliselt ei aita kaasa positiivsele kasutajakogemusele.
  5. Otsingumootoritele optimeerimise (SEO) mõju. Kui sinu koduleheküljel puudub asjakohane sisu ja märksõnad, mis kirjeldaksid su veebilehe eesmärki, ei aita see sul otsingumootorites nähtavale tulla. See võib potentsiaalselt vähendada orgaanilist liiklust sinu veebilehel ja seeläbi ka klientide arvu.
  6. Kasutamata võimalus. Avaleht on suurepärane koht külastajate kaasamiseks ja nende suunamiseks konkreetsetele toimingutele sõltuvalt sellest, mis on sinu veebilehe eesmärk. Üldise tervitussõnumi asemel võiksid seda ruumi kasutada oma erilisuse väljatoomiseks, tegevusele kutsuvate nuppude (CTA) või muu olulise konversioone (külastaja muutumine kliendiks) soodustava sisu kuvamiseks.

Kokkuvõtteks – kuigi soe toon on positiivse kasutajakogemuse edendamiseks ülioluline, ei vasta “Tere tulemast meie veebilehele” kirjutamine tänapäevaste kasutajate ootustele. Kasuta oma veebilehe piiratud ruumi võimalikult tõhusalt, et pakkuda väärtuslikku ja konkreetset teavet, tekitada külastajates huvi ja saavutada oma veebilehe- ja seeläbi ka ärilised eesmärgid. Üldiste ja üleliigsete fraaside vältimine aitab luua köitvama ja tõhusama kasutuskogemuse. Seega ole originaalne ja loo tähelepanuväärne tervitus, mis annab kõige paremini edasi seda, millega su ettevõte tegeleb, kellele su tooted/teenused mõeldud on ning miks inimene peaks kindlasti sinu kliendiks hakkama.