Mis on lihtsa kodulehe hind tegelikult?

Lihtne koduleht tundub alguses loogiline valik

Kui alustad oma ettevõtte või teenusega, tundub esmapilgul mõistlik: teeme lihtsa kodulehe – hind peaks ju loodetavasti soodsam tulema.
“Peaasi, et info oleks olemas,” öeldakse tihti. Vähesed aga teavad, et kui kodulehe tegemisse vääriliselt ei panustata, siis selle soodsa ja lihtsa kodulehe hind võib lõpuks osutuda kordades kallimaks, kui oli oodata.

Kas lihtne koduleht on üldse olemas?

Kui ma aus olen, siis lihtsat kodulehte tegelikult ei ole olemas. Või noh – on küll, aga sellest ei ole sulle kasu.
Isegi kui koduleht on vaid üheleheküljeline (one-pager), tuleb sinna panna sisse läbimõeldud struktuur ja sõnumid. Töömaht ei vähene lihtsalt seetõttu, et lehti on vähem. Pigem vastupidi – kõike olulist tabavalt ja kutsuvalt ühele leheküljele ära mahutada on palju keerulisem, kui see kümne erineva alamlehe vahel jaotada.

Napisõnaliselt tehtud koduleht ei hakka sulle tulu tooma

Siin peitub ka üks suuremaid ohte: kui koduleht jääb liiga napisõnaliseks ja on sisuliselt “tühi”, siis ei hakka see sind tööriistana aitama raha tagasi teenimises. Ja kui tulemust ei tule, kaob ka motivatsioon oma kodulehte edaspidi panustada.

Väga sageli jõutaksegi järeldusele, et äriidee ei tööta, et “inimestel pole huvi” või “turundus ei toimi” – kuigi tegelikult on lihtsalt koduleht liiga nõrk ja ei aita sul potentsiaali avada.

Seda ma mõtlesin artikli alguses selle all, et lihtsa kodulehe hind kujuneb lõpuks hoopis väga kalliks.

Lühike ≠ lihtne

Siinkohal tuleb eristada mõisted: lihtne koduleht ja lühike koduleht ei ole üks ja sama.
Ka lühem koduleht saab – ja peabki – olema müüv, selge ja läbimõeldud.
Tõepoolest, esimese hooga ei ole mõtet tellida viiekohalise hinnaga lehte koos kõige võimaliku tehnoloogiaga. Aga igas mahus lehel peab olemas olema see, mis ta tööle paneb.

Tee esimene samm targalt – nii sisu kui arenduse mõttes

Oluline ei ole mitte see, kui palju on lehti, vaid mida need külastajale ütlevad ja kuidas neid juhatavad.
Kui esmane koduleht ja kõik hilisemad arendused sisaldavad elemente, mis aitavad külastajal mõista, miks just sina oled õige valik, siis tasub sellesse investeerida.
Selline lähenemine töötab – ja motiveerib edasi tegutsema.

Siin on 5 soovitust, mis peaks olemas olema isegi kõige lihtsamal kodulehel:


1. Selge ja kõnetav avalause (hero-tekst)

Kodulehe esimene vaade ei tohiks lihtsalt ilus välja näha – see peab rääkima külastajale temast. See on koht, kus 5 sekundiga peab tekkima äratundmine: “See on minu jaoks!”

Koostöös minuga paneme selle sõnumi paika täpselt nii, et see töötab sinu ettevõtte heaks ja oleks kohandatud sinu sihtgrupile.

2. Tegutsema kutsuv nupp (CTA)

Ära oota, et inimene hakkab oma järgmisi samme ise mööda lehte taga otsima. Suuna teda kohe: “Broneeri aeg”, “Küsi pakkumist”, “Vaata teenuseid” jne.

Nupu ja sellel oleva sõnumi asukoht ja sõnastus peavad olema strateegiliselt läbimõeldud. Mina aitan sul leida just selle üleskutse, mis sobib sinu teenuse või toote iseloomu ja kliendi ostuteekonnaga.

3. Lühike teenuse/toote kirjeldus

Lihtne ja lühike ei tähenda sisutu. On suur vahe, kas ütled “pakun teenuseid” või lood sõnumi, mis toob esile väärtuse, mida klient sinult saab. Mis sa täpselt teed? Milles sa erinev oled? Väldi üldsõnalist “pakume kvaliteetset teenust” juttu.
Kodulehe loomisel aitan sul leida need sõnad ja fookused, mis sinu pakutavat tõeliselt esile toovad – nii, et see jääb meelde ja mõjub. Toome välja, mida kliendil on sellest võita.

4. Usaldust tekitavad elemendid

Inimesed ei osta sinult enne, kui nad usaldavad sind. Aga kuidas seda usaldust veebis kiiresti luua? See võib tulla läbi disaini, sõnumi, tõendite või mõne väikese, kuid nutika detaili.

Olen aidanud paljudel ettevõtjatel üles ehitada usaldust juba esimestest sekunditest- ja seda teen ka sinuga koostöös.

5. Kontakt, mis töötab

Kontaktandmed tunduvad iseenesestmõistetavad, aga kas need on leitavad õigel hetkel ja õigel kujul? Kas need kutsuvad ühendust võtma?
Siin mängib rolli rohkem kui ainult meiliaadress. Koostöös mõtleme läbi, kuidas su kliendil oleks lihtne ja loomulik sinuga ühendust võtta või sulle oma kontaktandmeid jätta.

Kokkuvõtteks

Ärme aja taga “peaasi, et info olemas” ja “lihtne koduleht” mentaliteeti, aga ärme ka pinguta üle.
Esimene samm ei pea sisaldama 10 keelt ja kolme automatiseeritud liidestust.
Aga ta peab olema tehtud nii, et see aitab su äril alustada ja kasvada.

  • Lühemapoolne koduleht ei tähenda, et see peab olema igav või ebamõjus.
  • Tugeva vundamendiga lühike leht võib olla kõik, mida sul alustuseks vaja.
  • Aga ära jäta välja olulisi elemente, sest muidu ei hakka see tööriistana toimima.

Soovid juba esimesest hetkest tulemust toovat kodulehte?
Võta minuga ühendust ja teeme sulle veebilehe, kus ei ole ühtegi olulist detaili kahe silma vahele jäetud!

Kristel Koppel kodulehe tegemine ja kodulehe SEO Sinu koduleheabi