Kas su koduleht töötab sinu heaks või töötad sina oma kodulehe heaks?

Paljud mikroettevõtjad arvavad, et neil pole kedagi, kes nende äri eest hoolitseks, kui nad ei saa ise käed külge panna – näiteks on haigestunud või puhkusel. Aga kas oled mõelnud, et su koduleht võiks olla see, kes sinu eest “töötab”?

Su koduleht ei ole lihtsalt visiitkaart internetis! Kui see on korralikult planeeritud ja hästi üles ehitatud, võib see olla sinu vaikne tööline, kes töötab 24/7, isegi siis, kui sina oled eemal. Kuid küsimus on: kas sinu koduleht töötab tõesti sinu kasuks või oled sina see, kes pidevalt kodulehega maadleb?

Kindlasti sa soovid küsida: “Aga kes siis e-poe pakke välja saadab?” või “Kes teenuste päringutele vastab ja teenuse ikkagi ära teeb?” Kui su kodulehekülg on populaarne ja selle külastatavus on suur, siis usu mind – keegi ei pahanda, kui vahepeal läheb pakk natuke hiljem välja või päringule vastad natuke rohkem kui 24h jooksul. Pealegi – see on sinu enda koduleht – sa saad sinna riputada üles teate, et sellel perioodil postitame pakid x tööpäeva jooksul.

Tegelikult ma olen kindel, et kui sa vaid sooviksid, leiaksid abilise ajutiselt e-poe pakke postitama.

Lisaks, teenuseosutajana – kui sa oled oma kodulehe abil saavutanud autoriteedi ning su postkast on päringuid täis, siis on sul kindlasti ruumi ka hinnatõusuks. Tänu oma hästi töötavale kodulehele ei pea sa iga kliendi eest võitlema ning kõiki päringuid vastu võtma ja saad olla oma graafikus paindlikum.

Kuidas panna oma koduleht tööle?

Selge eesmärk
Koduleht peab täitma konkreetset ülesannet. Kas soovid, et külastajad teeksid ostu, broneeriksid teenuse või jätaksid enda kontaktid? Kui eesmärk on segane, ei saa koduleht tõhusalt töötada.

Automatiseeritud protsessid
Kaasa automatiseerimised, nagu online-broneerimissüsteemid, e-poe tellimuste haldamine või chatbotid. Need vähendavad sinu koormust ja hoiavad kliendid rahul ka siis, kui sina oled eemal.

SEO ja leitavus
Kui kodulehte ei leia otsingumootoritest, ei saa see sinu eest töötada. Optimeeri oma leht oluliste märksõnadega, nagu „koduleht töötab“, et tagada parem leitavus.

Selge ja lihtne sisu
Külastajad peavad kohe mõistma, mida sa pakud. Kui su kodulehe sisu on ülekuhjatud või raskesti mõistetav, kaotad võimaluse potentsiaalseks kliendiks.

Regulaarne hooldus
Veendu, et su koduleht oleks ajakohane nii tehnilise poole pealt kui ka sisuliselt. Vead, aegunud info või aeglased laadimisajad võivad klienti eemale peletada.

Mõtle oma kodulehele kui väsimatule truule töötajale

Kui sa oled kunagi tundnud, et oled oma äri kõikide ülesannete ori, siis võib olla aeg oma koduleht “tööle panna”. See ei vaja lõunapausi ega pikka puhkust – kõik, mida see vajab, on õige seadistus ja regulaarsed uuendused.

Kas su koduleht töötab sinu heaks või oled sina see, kellel kogu aeg kodulehega tegelemine tööde nimekirjas kuklas on? Kui tunned, et viimane on tõsi, siis võib olla aeg sellele probleemile lahendus leida. Hästi optimeeritud koduleht on parim investeering sinu äri tulevikku.

Otsid abi, et oma koduleht tõeliselt tööle panna? Võta ühendust ja loome koos lahenduse, mis töötab sinu kasuks!

Kristel Koppel kodulehe tegemine ja kodulehe SEO Sinu koduleheabi