SEO vead, mida paljud kodulehe omanikud teevad

SEO (otsingumootoritele optimeerimine) on teema, mis tekitab paljudes kodulehe omanikes segadust. Kodulehe optimeerimine on oluline osa veebilehe edukusest ja samaaegselt on selle kohta palju eksiarvamusi, mis viib selleni, et paljude ettevõtjate kodulehed ei hakka kunagi Google otsingus välja tulema.

Kirjutan selle artikli oma isikliku kogemuse põhjal vastavalt sellele, missuguseid kodulehe SEO-ga seonduvaid küsimusi on inimesed mulle esitanud ning mida olen ise kodulehti hallates kõrvalt näinud.

Seega siin on mõned levinumad SEO vead, mida teevad algajad ja väikeettevõtjad, kelle põhitöö ei ole kodulehtede tegemine, vaid nad lihtsalt üritavad oma põhitegevusala kõrvalt oma veebilehte hoida ja edendada.

SEO viga nr 1: arvatakse, et kodulehe laivi panek ongi juba SEO

Väga tihe nähtus on see, et värske koduleht saab valmis ja avaldatud ning kodulehe omanik läheb ja kirjutab oma tegevusala kohe otsingusse ning imestab, miks tema kodulehekülg otsingu tulemustest vastu ei vaata.

Tegelikkuses on juba puht-tehniliselt võimatu uuel kodulehel kohe Google otsingus välja tulema hakata, sest Google robotid ei ole jõudnud tema lehe olemasolu nö registreerida. Google ei saa kohe automaatselt teada uuest leheküljest, vaid tal on “kombitsad”, mis “ronivad” mööda võrgustikku ringi ka registreerivad enda jaosk ära kõik, mis seal leida on.

SEO viga nr 2: arvatakse, et kui kodulehel SEO “ära teha”, siis hakkab veebileht Google otsingust välja tulema

SEO ei ole miski, mille sa teed ühe korra ära ja siis on tehtud ning Google top vallutatud.

Tõsi – osad kodulehe tegijad (nagu mina!) teevad sul kõik baasseadistused ära. Ma teen märksõnaanalüüsi, hoolitsen selle eest, et kodulehel oleks kasutatud õigeid märksõnu õigetes kohtades ja -kogustes ning loomulikult optimeerin pildid ja lehtede pealkirjad-kirjeldused. See tagab selle, et kodulehe stardipositsioon oleks korralik ja kõik SEO tegevused, mida su veebilehel hiljem läbi viiakse, kannaksid võimalikult hästi vilja.

Seega – kuigi SEO baasseadistused saab “ära teha” tõesti, on SEO tegemine ise järjepidev töö, mida sa saad siis kas teha ise (kui sa ei oska, siis tule osale mu kursusel) või leida selleks tegija (nt mina).

SEO viga nr 3: kodulehel kasutatakse erialasõnu, aga mitte otsingusõnu

Sageli kasutavad veebilehtede omanikud sisu loomisel erialatermineid või väljendeid, mis neile endale tunduvad loomulikud. Probleem on aga selles, et tavalised inimesed, kes otsivad teemat Google’is, kasutavad tihti lihtsamaid või teistsuguseid sõnu.

Näiteks sa nimetad end igal pool rätsepaks, aga sinu kliendid otsivad hoopis õmblejat. Või kasutad ainult sõna “kujundaja”, aga su inimesed otsivad disainerit.

Ja vahel tulebki alla neelata see, kui rahvapärane nimetus sinu ametile või tegevusvaldkonnale tundub sulle vale või ebaprofessionaalne ja sa tahaks ikka selle “õige” sõnaga end presenteerida. Kui oma kodulehega Google otsingust soovid välja tulla, siis tuleb kasutada erinevaid väljendeid.

SEO viga nr 4: keskendutakse iga hinna eest SEO plugina näidikute roheliseks saamisele

Kõige levinum SEO plugina näide on Yoast. Mina isiklikult eelistan SEO Frameworki.

Need pluginad on küll abiks ja lihtsustavad kodulehe SEO tegemist, aga nad ei ole nii targad kui me arvame. Põhimõtteliselt sa võid oma kodulehe meta kirjeldusse kirjutada ka “Musta lehma saba valge lehma taga, valge lehma saba musta lehma taga” ja plugin aplodeerib sulle rohelise tulukesega.

On hästi tehtud kodulehti, mis tulevad esikohtadel välja üldse ilma igasuguse pluginata. Ja on kodulehti, mis ei tule üldse välja, kuigi plugin on eeskujulikult rohelistele täpikestele täidetud.

Oluline on, et sa tead täpselt, mis märksõnu sisaldavad laused ja fraasid plugina lahtritesse kirjutada, jättes samal ajal üldpildi loogiliseks ja loomulikuks. Ning samal ajal ei jäta tähelepanuta kõiki teisi SEO optimeerimisi kodulehel.

SEO viga nr 5: jäetakse tähelepanuta teised SEO faktorid peale märksõnade

Kuigi märksõnad on tõesti olulised, ei seisne SEO ainult nende paigutamises kodulehele. Ka veebilehe laadimiskiirus, mobiilisõbralikkus, kasutajakogemus ja kvaliteetne sisu mängivad suurt rolli.

Lisaks on olemas ka selline asi nagu “intent” ehk kasutaja otsingukavatsus. Sul võib olla maailma paremini optimeeritud lehekülg, kuid kui see ei haaku antud kavatsusega, mida Google sellele märksõnale omistab, siis sul ei ole lootust sellega otsingutulemuste troonile saada.

Kokkuvõtteks

SEO ei ole kiire ega lihtne lahendus, kuid kui seda teha korrektselt, võib see tuua püsivaid tulemusi ja kasvatada veebilehe liiklust ning müüke. Hästi läbimõeldud strateegia ja pidev töö tagavad, et sinu veebileht ei jää märkamata.

Kui soovid lugeda veel nippidest, kuidas teha kodulehe SEO-d, siis SIIT leiad veel ühe artikli.

Soovitan osaleda SEO kursusel, sa oskaksid oma kodulehte teadlikumalt hallata ja kui sa ka palkad väljastpoolt SEO abi, oled teadlikum tellija ja tead täpselt, mida küsida ja mille eest maksad.

Kristel Koppel kodulehe tegemine ja kodulehe SEO Sinu koduleheabi