Parim meetod WordPressi lehele Google Tag-i lisamiseks

Internetiavarustes on palju keerulist ja aegunud infot sellest, kuidas lisada oma WordPressi kodulehele Google Analytics, Google Tag Manager, Search Console-i, Google Ads-i või sarnane Google’i poolt pakutav tag. Juba viimased 5 aastat on parimaks lahenduseks olnud Google Site Kit.

Enam lihtsamaks ei saa paigaldust teha – peate ainult plugina installima ja mõnele nupule vajutama, ning kõik vajalik tehakse teie eest ära. Juhised antakse jooksvalt ja midagi tehnilist teadma ei pea peale selle, kuidas see plugin paigaldada ja aktiveerida.

Mis on Google Site Kit?

Google Site Kit (GSK) on Google’i poolt arendatud tasuta WordPressi plugin mis ühendab sinu veebisaidi oluliste Google’i teenustega – nagu Search Console, Analytics, AdSense, Tag Manager ja PageSpeed Insights – võimaldades vaadata liikluse, jõudluse ja tulu andmeid otse WordPressi juhtpaneelis ja kui nendel teenustel tehakse uuendusi mis vajaksid sinu kodulehel mingisuguseid muudatusi, siis nüüd piisab ainult plugina uuendamisest ja ei pea käsitsi lisatud koode kohandama minema. Tegemist on ka väga turvalise pluginaga oma ala ekspertide poolt ja selle uuendamisel on väga ebatõenäoline, et midagi läheb katki, seega automaatsed uuendused võib julgelt sisse lülitada. Plugin on ka avatud lähtekoodiga saadaval GitHub’is.

Kuigi GSK lihtsustab analüütika teostamist WordPressi kodulehel, siis on ka asju mis teevad selle jällegi keerukamaks – GDPR ja küpsiste nõusolek. Lisades oma Google’i tagid läbi GSK on võimalik ära kasutada selle ühilduvust WP Consent API pluginaga, mis omajagu ühildub ka paljude teiste WP pluginatega, saades nad kõik ilusti omavahel rääkima.

Pärast Google Tag Manager-i lisamist läbi GSK on väga mugav (ja soovitatav) ka ülejäänud sarnaseid asju – nagu näiteks Facebook Pixel, LinkedIn Insights Tag, Twitter Tag, TikTok Pixel, Hotjar, jne – Tag Manageri konteineri kaudu lisada, selle asemel, et iga integratsiooni jaoks eraldi WP plugin installida või käsitsi koodijupp paigaldada.

WooCommerce’i sündmuste jälgimine

2025 aasta alguses sai küpseks ka Site Kit-i poolne WooCommerce’i (WC) tugi. See jälgib automaatselt olulisi e-kaubanduse sündmusi, sealhulgas:

  • add_to_cart — kui toode lisatakse ostukorvi
  • remove_from_cart – toote eemaldamine ostukorvist
  • view_item_list – toodete nimekirja vaatamine (nt kategoorialeht, otsingutulemus)
  • select_content – toote valimine või klikk konkreetsel sisuelemendil (nt klikk tootel kataloogis)
  • view_item – üksiku toote detailvaade (tooteleht)
  • begin_checkout – ostuprotsessi alustamine, kui kasutaja läheb kassasse
  • purchase — kui tellimus on lõpule viidud

Võetakse arvesse ka Google Analytics for WooCommerce plugina olemasolu, et vältida topeltjärgimist, aga võib juba hakata kaaluma selle vana plugina maha kandmist.

Mida Site Kit teeb automaatselt Google Ads-i täiustatud konversioonide (Enhanced Conversions) jaoks

  • Kogub kliendiandmeid WooCommerce’i tellimustest: e-post, telefon ja arveaadress.
  • Normaliseerib ja krüpteerib need andmed Google Ads-i jaoks.
  • Saadab andmed turvaliselt Google Ads-ile, et siduda konversioonid kasutajatega isegi siis, kui küpsised on piiratud.
  • Parandab konversioonide mõõtmise täpsust.
  • Aitab reklaamikampaaniaid optimeerida.
  • Taastab kadunud signaali brauserites, mis piiravad jälgimist.

Google Tag Gateway reklaamijatele

Veebibrauserite muudatused piiravad üha enam kolmandate osapoolte küpsiste kasutamist mis muudab veebisaidi toimivuse ja kasutajate konversioonide täpse mõõtmise keeruliseks.

Läbi GSK saab kasutada “Google Tag Gateway” (GTG) lahendust, mis toimib nii, et suunab kõik teie mõõtmisandmed otse teie veebisaidi enda domeenil majutatud skriptide kaudu.

Selle asemel, et mõnelt Google’i domeenilt skript laadida (mille adblockerid kindlasti blokeerivad) laetakse see sinu enda domeenilt, GSK plugina kaustast: https://example.com/wp-content/plugins/google-site-kit/gtg/measurement.php.

Tänu sellele paraneb oluliselt konversioonide mõõtmise täpsus ja tekib selgem pilt reklaamikampaania toimivusest. Lisaks aitab see ka Google’i uusimatel tehisintellektil põhinevatel tööriistadel kampaaniaid veelgi optimeerida.

“Google Tag Gateway reklaamijatele” ei ole mõeldud ainult reklaamide jaoks. Kui see on sisse lülitatud, täiustab see ka muid Site Kit-i poolt paigaltatud analüütika ja Tag Manageri tag-e.

See lahendus on veel uus ja eksperimentaalne, aga ikkagi hea põhjus miks oma tag-ide lisamiseks kasutada GSK-d mitte muid meetodeid. Kui sinu koduleht ei kasuta WordPressi, siis on GTG ülesseadmine tunduvalt keerulisem, sest see on saadaval ainult läbi Cloudflare’i vahenduse.

Muud integratsioonid

Peale WC on GSK lähtekoodis näha ka integratsioone muude WP pluginatega:

  • Contact Form 7
  • Easy Digital Downloads
  • Mailchimp
  • Ninja Forms
  • Optin Monster
  • PopupMaker
  • WPForms

Tõenäoliselt lisatakse tulevikus neid veel juurde.

Kas vahetada olemasolevad lahendused GSK vastu?

Kui praegu on Google’i tagid lisatud lehele käsitsi või mõne muu plugina vahendusel ja need veel toimivad edukalt, siis võib olla pole mõtet aega kulutada, aga kui nendega tekib mõni probleem, või alustate uue kodulehe arendamisega, siis oleks hea kaaluda Site Kit-ile üle minemist.

Selleks, et Site Kit üles seada ei ole vaja oma kodulehe arendajal lasta seda teha (kui siis ainult see plugin paigaldada), vaid seda tuleb teha endal, sellepärast selleks kasutatakse sinu Google kasutajakontot kuhu keegi teine sisse logida ei saa. Paigaldus ei ole üldse tehniline, vaid see on lihtsalt “ligipääsu jagamine” Google’ile sinu kodulehele. Mis arendaja peab tegema on veenduma, et kodulehel on ka küpsisebanner, mis edukalt kommunikeerib GSK-ga nõusoleku staatusest.